Ze względu na zaostrzającą się sytuacją związaną z COVID-19 wiele z Państw członkowskich wprowadziło na nowo ograniczenia związane z przemieszczaniem się. W związku z tym zaczęto stosować nowe wymogi np. poddania się kwarantannie, wykonania testów czy posiadanie odpowiedniego formularza. Sprawdź co powinieneś wiedzieć wyjeżdżając do: Francji, Niemiec, Łotwy, Belgii, Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Holandii, Austrii, Czech, Słowacji, Norwegii, Irlandii i Wielkiej Brytanii
Aby skutecznie egzekwować prawo międzynarodowe w Unii Europejskiej, kluczowe jest wprowadzenie wspólnej klasyfikacji wagi naruszeń przepisów w zakresie transportu drogowego. Stanowi to wspólny punkt odniesienia dla państw członkowskich w dostosowaniu krajowych systemów kontroli i sankcji, zacieśnienia współpracy administracyjnej oraz zapewnienia równego traktowania kierowców i przedsiębiorców.
Rada Unii Europejskiej przyjęła dalszą możliwość tymczasowego przedłużania dokumentów transportowych. Przepisy mają zastosowanie w odniesieniu do dokumentów z datą od 1 września 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku.
19 lutego 2021 roku Komisja Europejska zaprezentowała raport, z którego wynika, że obowiązkowy powrót pojazdu do jednej z baz eksploatacyjnych w państwie przewoźnika maksymalnie co 8 tygodnie od czasu opuszczenia tego państwa, wpłynie na wzrost emisji dwutlenku węgla w transporcie drogowym do 4,6% w 2023 roku. Do czego to prowadzi?
Od 1 stycznia 2021 roku kierowcy wykonujący przewozy kabotażowe towarów i osób oraz kierowcy wykonujący transport drogowy w transporcie kombinowanym na terenie Danii polegają pod płacę minimalną. W związku z tym udostępniona została nowa wersja 4Trans, która umożliwia rozliczanie płacy minimalnej na terytorium Danii. Sprawdź co jeszcze zmieniło się w programie.
W dniu 31 grudnia 2020 roku rząd węgierski opublikował dekret nr 298, który nakłada na przewoźników obowiązek zgłaszania każdego przewozu wykonywanego do Węgier lub przez terytorium Węgier. Jednak 28 stycznia 2021 roku w Węgierskim Dzienniku Ustaw opublikowano poprawkę do BiReg, w której zniesiono obowiązkowe zgłoszenie w przypadku transportu wykonywanego na licencji wspólnotowej zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1072/2009.