Aż cztery organizacje zrzeszające przewoźników: ZMPD, TLP, OZPTD, PIGTSiS wspólnie wystosowały apel do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka o podjęcie działań legislacyjnych mających na celu zmiany w polskim prawie w związku z Pakietem Mobilności.
Czego domagają się przewoźnicy?
Przewoźnicy domagają się wprowadzenia takich rozwiązań, które zrekompensują przewidywany wzrost kosztów pracowniczych, oraz które nie spowodują spadku konkurencyjności polskich przewoźników drogowych w UE po wejściu w życie kolejnych przepisów Pakietu Mobilności.
Zmiany związane z delegowaniem i wymaganym zagranicznym wynagrodzeniem dla kierowców z polskich firm w przewozach cross-trade (tzw. przerzutach) oraz w kabotażu zaczną obowiązywać od lutego 2022 roku. Szczególnie dużym zagrożeniem jest brak możliwości zaliczania diet o ryczałtów do zagranicznego wynagrodzenia, co bez zmian w polskim prawie spowoduje znaczny wzrost kosztów pracowniczych (w skrajnych przypadkach nawet o 100%) i znacznie zmniejszy konkurencyjność polskich na europejskim rynku.
Kliknij i zobacz treść pisma
O problemie wspominaliśmy podczas ostatniego webinaru - zobacz fragment nagrania