Od 23 września 2021 zgodnie z obwieszczeniem Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, wprowadzone zostało specjalne zgłoszenie, które w razie pojawienia się awarii w trakcie poruszania się po drodze płatnej pozwala na kontynuowanie przejazdu. Jakie formalności trzeba spełnić, żeby nie było problemów?

Zdarzają się sytuacje losowe na drodze, kiedy urządzenie nadawcze GPS przestanie nadawać sygnał. W takiej sytuacji kierowca, który znajduje się na drodze płatnej może kontynuować przejazd bez przekazywania danych lokalizacyjnych do systemu z powodu niedziałającego urządzenia, po wcześniejszym zadeklarowaniu trasy przejazdu. 

Aby zadeklarować trasę przejazdu w Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.

Opłatę za zadeklarowany przejazd należy uiścić z góry. Dla kont przepłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli na koncie nie ma środków, należy je uzupełnić przed złożeniem deklaracji.

WAŻNE! Dopiero po poprawnym zgłoszeniu można wznowić przejazd.

Kogo nie dotyczy konieczność deklarowania przejazdu i jak dokonać zgłoszenia.
Czytaj więcej na naszym blogu: www.akademiaczasupracy.pl